fredag 22 januari 2010

Tre månader !!!!!!

Nu i natt är det tre månader sedan jag vankade runt på förlossningen. Varken jag eller Max trodde att det skulle komma några barn så vi var beredd på att få åka hem. Vi hade tid för igångsättning den 26 Oktober och var rätt säker på att så skulle det bli.....

Idag (eller igår eftersom klockan är efter 24.00) har det varit en väldigt bra dag. Wilgot och Louise har varit så underbart snäll hela dagen. Jag tror att vi alla tre va slut efter gårdagen... hehe. Vi tog det lugnt hela dagen och vid 19 tiden tog vi bussen till Ica, därifrån gick vi till IKEA där jag köpte lite doftljus. Efter det gick vi bort till poståkeriet och hämtade upp Max och gick sedan tillbaka till Ica för att handla. På vägen dit stannade vi till på MAX och åt, Louise satt uppe med oss och verkade väldigt intresserad av vad jag stoppade in i mun. När jag tuggade gjorde hon likadant, go pluttan våran. Sedan tog vi bussen hem.

Jag har fått ett glatt besked idag. En väldigt speciell vän har blivit beviljad snitt..... är så jäkla glad för hennes skull. Hon hade varit till samma läkare som jag gick till under min graviditet.
Även om jag har lite svårt att förstå hur man frivilligt vill snittas när det är så underbart att föda vaginalt. Om du min vän läser detta så förstår jag absolut varför du väljer att ha ett planerat snitt, jag menar nu andra som väljer snitt, med första barnet....

Nu ska jag hänga tvätt och sedan försöka somna.....
GodNatt


1 kommentar: