torsdag 21 januari 2010

Ibland skulle jag vilja kunna dela på mej....

..... eller möjligen ha ett par extra armar att plocka fram vid behov. Jag tror att barnen tävlat idag om vem som skulle få mest uppmärksamhet, och båda vann. Jag tänkte ju hinna med att diska undan lite innan pappa kom... ja, ja... lite disk har ingen dött av.

Klockan 16.00 kom pappa hit, vi började eftermiddagen med att äta varsin sallad på pizzeria Titanic. Det va väldigt gott och otroligt mycket, en sallad skulle ju räcka till två. Sedan tog vi en promenad i området. Pappa fick dra vagnen för första gången och han va så stolt. Jag gick med Apris som nog tyckte att det va en konstig sak husse drog runt på......

När vi kommit in kom Theodor hit, han va på kurs här i Sundsvall och passade då på att kika in. Vi pratade lite strunt medan han matade Wilgot och pappa matade Louise. Jag visade artikeln som va i ST och vi tittade även på bildspelet som han inte sett. Det va tråkigt att inte Max va hemma nu då han var här men innan han gick så lovade han att ta med sej sambon och komma hit på middag något framöver. Han tyckte även att vi kunde ta och åka upp till dom och hälsa på. Dom bor ju i hus nu så plats finns det och det skulle vara riktigt kul att se hur dom har det.

Pappa va kvar ända tills jag skulle åka och möta Max och medan vi väntade på att han skulle sluta tittade vi på kort, och kikade lite på facebook. Han ville ha lite hjälp och jag försökte hjälpa så mycket jag kunde.

När Max slutat tog jag bussen till Ica där jag sprang in och handlade lite, sedan gick jag till poståkeriet för att hämta Max. Klantig som jag är så gick jag den längsta vägen dit.... men då har jag ju fått min dagliga promenad två gånger idag. Det va först meningen att han skulle komma och möta oss men en arbetskamrat till honom ville titta på Wilgot och Louise. Han va väldigt trevlig och vi fick reda på att han blivit pappa för fem veckor sedan. Vi snackade lite om förlossning, nattvanor, bröstmjölk, ersättning och hur glad man blir då barnen bajsar ordentligt.... haha... ja det märks att vi blivit föräldrar nu...

På vägen till bussen gick vi in på coop för att vänta och då passade jag på att köpa bananer och tvättlappar. Coop har mycket mjukare tvättlappar en ica så vi brukar försöka att köpa dom där.

Nu är det snart dags att krypa in under täcket.... i morgon ska jag på komvux.....


1 kommentar: