måndag 25 januari 2010

Lyxproblem !

Idag har skulle jag ha tränat med Lena men det blev inte så, ett litet lyxproblem dök nämligen upp.... jag hade ingen barnvakt. Ni kan aldrig tro vad lycklig jag är över det, förstår att det låter otroligt konstigt men jag älskar det. Under alla år som vi kämpat för att bli föräldrar har jag drömt om att behöva skaffa barnvakt. Jag har suttit mycket barnvakt både åt mina syskon och vänner.... och varje gång har jag tänkt att nästa gång är det jag som behöver hjälp... Men efter varje motgång och varje sorg har drömmen kommit allt längre bort. Nu har vi äntligen våra mirakel här, våra vackraste kärlekar och när jag för första gången ( jo jag har ju haft lite hjälp ibland då jag sprungit i tvättstugan men de har ju bara varit några minuter) sedan dom kom behöver barnvakt så går det inte..... det är ett lyxproblem för mej !!!

Lena va iväg och tränade i allafall och efter skulle hon komma hit. Klockan 13.30 ringde jag för att höra vart hon tog vägen och då visade det sej att hon satt nere hos svärmor. Jag berättade att jag skulle på affären och då erbjöd hon sej att köra mej dit. Jag gjorde oss i ordning och gick ner till henne. Min svärmor bor i samma trapp som oss fast längst ner. Wilgot och Louise fick då vara en liten stund hos sin farmor. Vi åkte bort till Ica och när jag skulle ta "blippen" såg jag att det va lika bra att åka hem igen... naturligtvis hade jag glömt visa-kortet.... det va inte mycket annat att göra en att åka hem, hämta kortet och åka tillbaka. TACK Lena för all hjälp !

När vi kom tillbaka så va kärlekarna så ledsna.... men det blev bra ganska fort igen då dom hörde att jag kommit igen. Jag tycker att det är svårt att lämna dom när jag vet hur ledsen dom kan bli. Nu har jag ju aldrig behövt lämna dom längre stunder med den dagen kommer ju att komma... och det känn jobbigt. Men det hade gått bra i allafall sa deras farmor men jag tror att hon tyckte det va skönt att vi kom. Hon hade sin granne där också så dom hade hjälps åt.

Vi tog med oss kärlekarna upp jag och Lena och myste tills det va dags för henne att åka hem och börja med middan. Jag la barnen och båda somnade men efter en stund vaknade Louise. Hov ville ha lite mammamys och somnade i min famn.... där låg hon tills Max kom hem och jag satt och bara njöt..... Nu ikväll har vi kollat klart på AVATAR och nu är det dags för mej och Wilgot att göra Max och Louise sällskap i sovrummet.... Jag hoppas att han inte vaknar då jag bär in honom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar